HOORN - Het promoten van jouw bedrijf kan op heel veel verschillende manieren. Een van de meest effectieve methodes is het gebruik van flyers. Flyers? Dat klinkt misschien een beetje ouderwets. Zeker gezien er heel veel digitale vormen van marketing zijn. Dat klopt, maar juist daarom hebben mensen weer meer behoefte aan tastbaar promotiemateriaal. Dit is een manier om jezelf te onderscheiden en op een fijne manier de doelgroep te benaderen. Maar een succesvolle marketingstrategie valt of staat wel met hoe deze wordt uitgevoerd. Wil jij dus a5 flyers drukken en er zeker van zijn dat dit ook echt effect heeft? Laat je dan inspireren door de volgende tips.

Het juiste formaat


Allereerst is het belangrijk om goed over het formaat van de flyer na te denken. Het is belangrijk dat het formaat past bij de setting waarin deze wordt gelegd. Over het algemeen worden A5 flyers het meest gebruikt. Er kunnen echter ook situaties zijn waarin je juist voor een groter of kleiner formaat moet kiezen. Ga je bijvoorbeeld flyers verspreiden op een congres of in een winkelcentrum? Dan is het voor passanten wel zo prettig als de flyer in hun broekzak of tas past om mee te nemen.


Worden de flyers huis-aan-huis bezorgd? Dan is het juist slim om extra op te vallen door voor een iets groter formaat te kiezen. Dit trekt direct de aandacht.

Verzamel mensen die kunnen helpen


Je bedrijf op de kaart zetten is niet gemakkelijk. Er is immers nogal wat concurrentie. Om deze de baas te blijven is het belangrijk om met een goed marketingplan te komen. Elke stap moet zeer bedachtzaam gezet worden. Zo behaal je het meeste resultaat en geef je geen onnodig geld. Verzamel daarom mensen die jou hierbij kunnen helpen. Marketeers die zowel gespecialiseerd zijn in online als offline marketing. Op die manier weet je zeker dat de flyer die je straks maakt ook daadwerkelijk aan de wensen voldoet.

Ken jouw doelgroep


Als ondernemer is het natuurlijk sowieso belangrijk om je doelgroep te kennen. Maar dit geldt al helemaal wanneer je gaat flyeren. Je moet niet alleen de juiste locatie weten te vinden, maar ook weten bij wie de flyer terechtkomt. Verkoop je bijvoorbeeld supplementen voor sporters? Dan zal je het meeste resultaat zien als je de flyers in een sportschool kunt verspreiden.

Moedig mensen aan de flyer te bewaren


Wil je voorkomen dat je flyer al snel in de vuilnisbak terechtkomt? Dan is het goed om iets op de flyer te plaatsen waar je de lezer mee stimuleert om hem te bewaren. Denk bijvoorbeeld aan een kortingscode of coupon. Dit is bovendien een goede manier om de resultaten van het flyeren te meten. Hoe vaak zijn deze coupons na het flyeren gebruikt? Dit geeft duidelijk inzicht in het effect van de flyer. Zo zijn offline marketingtechnieken alsnog goed meetbaar en weet je precies wat je de volgende keer niet of anders moet doen.