HOORN - Kirsten Lofers Adema die naam maakte als ‘hardloopmeisje van Hoorn’ tijdens de periode van haar succesvolle hardloopblog ‘Girl on the Run’ en Denise Bosma tot voor kort werkzaam als accountmanager bij een groot mediabedrijf bundelen hun krachten. Maandag 2 september lanceerden zij hun bedrijf: Het Influencer Bureau (HIB). Een fullservice influencer marketingbureau waar zij bedrijven gaan helpen met het vergroten van hun online zichtbaarheid door samenwerkingen aan te gaan met influencers.

Door hun ruime ervaring in de mediabranche aan zowel klant- als influencers kant weten zij wat er nodig is om met een goede strategie en het vinden van de beste match succesvolle campagnes op te starten voor bedrijven. HIB is gestart doordat zij de vraag naar samenwerkingen met influencers zagen toenemen bij bedrijven. Veel bedrijven willen ‘iets’ doen met influencers maar weten niet goed waar te beginnen, hebben er simpelweg de tijd niet voor of twijfelen nog wat influencer marketing hen oplevert. HIB wil (lokale) ondernemers hier mee helpen. Met de oprichting van HIB willen Lofers Adema en Bosma laten zien dat influencer marketing niet alleen voor grote bedrijven maar ook voor het MKB ontzettend waardevol kan zijn. HIB wil de verbindende factor vormen tussen een merk en influencers.

Dit bewezen zij al door een succesvolle campagne neer te zetten voor woonmerk Stoer Metaal. Een woonwebshop met vestiging in de Goorn. Daarnaast zijn zij voor Le Champion bezig om in samenwerking met influencers meer exposure te genereren voor de Dam-tot-Dam Fietsclassic.

HIB richt zich op micro- en nano-influencers. Zij delen zelfgemaakte content over een bepaald onderwerp via online media en hebben daarmee een groot bereik. Daarnaast kunnen nano-influencers ook lokaal een relevant bereik hebben. De zogenoemde ‘local heroes’. Een samenwerking met nano-influencers kan om die reden heel interessant zijn voor lokale ondernemers.

De twee ambitieuze ondernemers zijn hard op weg om influencer marketing toegankelijker te maken voor het MKB en hiermee nog meer bedrijven te helpen het maximale uit hun online marketingstrategie te halen.