Wil je met je bedrijf in en rondom Hoorn bekend(er) worden? Dan zou je op de juiste manier met marketing aan de slag moeten gaan. Wellicht denk je nu direct aan online marketing. Met onder meer social media marketing werk je inderdaad op een handige manier aan de naamsbekendheid van je onderneming.

Er is echter meer dan alleen online marketing. Wat dan? Nou, offline marketing! Met offline marketing werk je eveneens gericht aan de naamsbekendheid van je onderneming. Het advies is zelfs om online- en offline marketing met elkaar te combineren. Hoe je dit doet? Onder meer met onderstaande tips!

Tip 1: laat kleding bedrukken

Wil je serieus aan de naamsbekendheid van je onderneming werken? Dan is het een goed idee om kleding te laten bedrukken. Onder meer een t-shirt bedrukken is een prima manier om aan de naamsbekendheid van je onderneming te werken.

Hoe gaan deze T-shirts je gaan helpen? Onder andere door deze T-shirts in en rondom Hoorn te dragen. Iedereen die het shirt ziet, ziet hier ook jouw bedrijfsnaam op staan. Ideaal met het oog op de naamsbekendheid van je onderneming!

Hoe kun je dit dan online inzetten? Dit doe je bijvoorbeeld door online deze bedrukte T-shirts te verkopen. Uiteraard is dit niet voor elk bedrijf geschikt of mogelijk, maar wellicht wel voor jouw bedrijf. Ben je bijvoorbeeld een eigen brand aan het opbouwen? Dan kun je een fraaie hoodie bedrukken, deze hoodie zelf dragen en ook via je website te koop aanbieden. Op die manier werk je dubbelop aan de naamsbekendheid van je onderneming.

Tip 2: werk offline aan je online kanalen

Het is ook verstandig om offline aan je online kanalen te werken. Dit doe je bijvoorbeeld door deel te nemen aan een bedrijfsevenement of een beurs. Door hier een eigen stand te hebben, werk je gericht aan de naamsbekendheid van je bedrijf.

Op zo’n evenement kun je bovendien je online kanalen promoten. Geef bijvoorbeeld visitekaartjes weg met daarop je website, je social media kanalen en je e-mailadres. Uiteindelijk begeleid je hiermee op een offline manier potentiële klanten naar je website toe. Uiteindelijk is dat de manier om orders te scoren.

Tip 3: ben creatief

Je zou sowieso creatief moeten zijn. Creatief is belangrijk in de online wereld en uiteraard ook in de offline wereld. Wil je met je bedrukte kleding opvallen? Of wil je op een bedrijfsevenement opvallen? In al deze situaties is het belangrijk dat je creatief bent. Dat is immers de enige manier om op te vallen met je onderneming!

Tip 4: gebruik online data voor offline beslissingen

Tot slot is het advies om online data te gebruiken voor offline beslissingen. Je kunt via je website – en via social media – onwijs veel data verzamelen, bijvoorbeeld over je (potentiële) klanten. Op basis van die informatie kun je de juiste offline beslissingen nemen.

Uiteindelijk kun je online- en offline marketing perfect met elkaar combineren. Denk hierbij buiten de gebaande paden en durf risico’s te nemen. Daar is elke ondernemer uiteindelijk groot door geworden.