HOORN - Kent u www.mijnoverheid.nl al? Het is uw persoonlijke website voor overheidszaken.

Nederland digitaliseert in hoog tempo. Ook de overheid biedt steeds vaker diensten digitaal aan. MijnOverheid geeft toegang tot uw berichten, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar.

Controleer eenvoudig uw gegevens

Op MijnOverheid ziet u in één overzicht welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd. Zo kunt u controleren hoe u bij het Kadaster, WOZ of Basisregistratie Personen geregistreerd bent. Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan te passen.

Belangrijke berichten in uw berichtenbox

Wilt u uw post van landelijke overheidsdiensten liever digitaal ontvangen? Dat kan met de Berichtenbox van MijnOverheid. In uw persoonlijke Berichtenbox ontvangt u berichten over uw toeslagen, uw kinderbijslag, betaalspecificaties van uw WW, of het verlopen van uw rijbewijs of APK. Als er nieuwe berichten voor u zijn, kunt u automatisch een e-mail ontvangen. In de toekomst kunt u ook berichten van de gemeente Hoorn ontvangen in de Berichtenbox.

Voorbeeld gemeente Hoorn

Als u iets bij de overheid heeft aangevraagd, kunt u de status daarvan zien bij ‘Lopende Zaken’. Sinds deze maand kunt u bij de gemeente Hoorn de status zien van uw verhuisaangifte. De komende tijd kunt u van steeds meer lopende zaken bij de gemeente Hoorn de status bekijken.

Inloggen met DigiD

Steeds meer overheidsdiensten maken gebruik van de Berichtenbox of Lopende Zaken van MijnOverheid. Al veel Nederlanders kennen het gemak van MijnOverheid. Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op mijn.overheid.nl.