HOORN - De gemeente Hoorn heeft 15.000 euro beschikbaar gesteld voor het maken van promotiefilmpjes voor ondernemers. Dit is een van de actiepunten die vanuit het initiatief De Nieuwe Winkelstraat is ontstaan. De filmpjes geven een 360 graden beeld in en om een winkel. Zo kan het winkelend publiek ook digitaal een kijkje te nemen. De komende tien dagen zal een professioneel filmteam een groot aantal opnames maken. Ondernemers zelf zijn geen kosten kwijt aan de filmpjes.

Tien dagen lang filmen
De gemeente Hoorn ziet het als een goede investering voor ondernemers om hun zaak te promoten. De promotiefilmpjes dragen bij aan het zichtbaar maken van de winkels en kan onder meer op hun eigen website en op sociale media gebruikt worden als extra aandachtstrekker. ‘Het valt mij zelf telkens weer op hoeveel bijzondere winkels Hoorn eigenlijk heeft. Wanneer consumenten dat online kunnen ontdekken worden ze hopelijk geprikkeld om offline te komen winkelen. Bovendien dragen dit soort video’s bij aan betere zoekresultaten op Google’, aldus wethouder Ben Tap.

De Nieuwe Winkelstraat
De gemeente Hoorn, de vereniging 'Ondernemers Stad Hoorn (OSH) en de Rabobank werken samen in het initiatief ‘De Nieuwe Winkelstraat’ (DNWS). Het project brengt partners in de detailhandel samen om ideeën voor een sterk winkelgebied op te pakken. Dit initiatief past binnen de regionale visie op het ondernemersklimaat: het versterken van het Hoornse winkelgebied als koopcentrum in Westfriesland.